×

Το Eau Capitale hair mist είναι μια ωδή στο Παρίσι

Είναι εκπληκτικό, το πόσα πράγµατα, αν τα παρατη-ρήσεις προσεκτικά, συνδέουν την diptyque µε αυτά τα λιγοστά χρόνια, στο γύρισµα του 19ου προς τον 20ο αιώνα: ο κύκνος, σύµβολο τότε της γυναικείας χάρης, είναι παρών στην εικονογραφία του Οίκου εδώ και τριάντα έξι χρόνια, ως τµήµα της ταυτότητας του l’Ombre dans l’Eau. Όπως ακριβώς και το παγώνι, µε τα φτερά και τα πούπουλά του, ένα ακόµα πουλί της µόδας στα 1900s, και το οποίο, από το 1968 βρίσκεται στην πανοραµική εικονογράφηση του l’Eau. Ο οριενταλισµός, ένα αληθινό πάθος για τους ιδρυτές Desmond Knox-Leet, Christiane Gautrot και Yves Coueslant: Οι Άγγλοι ζωγράφοι και γραφίστες, Arthur Rackham, Aubrey Beardsley και William Morris µε τις υπέροχα στυλιζαρισµένες εικονογραφήσεις, δεν έπαψαν να εµπνέουν τον Desmond και να καθορίζουν τη γραφιστική ταυτότητα στις βινιέτες που θα στόλιζαν στο µέλλον τα µπουκάλια.

Για να µην αναφέρουµε βέβαια, την αρωµατοποιία, µια τέχνη η οποία επαναπροσδιορίστηκε από τη χηµική σύνθεση, που τότε έκανε την είσοδό της στον σύγχρονο κόσµο.

Λέγεται ότι ο Joseph Marie François Spoturno, πασίγνωστος µε το ψευδώνυµο François Coty, υπήρξε ο εµπνευστής του. Τι απέµεινε από τις δηµιουργίες του; Υλικά: σχεδόν τίποτα, εκτός από ελάχιστα µεταλλικά µπουκαλάκια που φυλάσσονται στον οργανισµό Osmothèque de Versailes. Πνευµατικά: τα θεµέλια αυτού που για δεκαετίες θα αποτελούσε την επιτοµή της κοµψότητας “à la parisienne”, της διασηµότερης οσφρητικής δοµής στην ιστορία, συµπυκνωµένης σε ένα απλό όνοµα: chypre.

Το Chypre είναι μια αρχιτεκτονική δημιουργημένη από τα σημεία βρασμού και τους βαθμούς εξάτμισης των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.

• Ριπές από εσπεριδοειδείς ή πράσινες νότες – περγαμόντο και λουίζα- ξεχύνονται για πέντε ως τριάντα λεπτά.
• Κυρίαρχες φλοράλ, πικάντικες ή φρουτώδεις νότες – τριαντάφυλλο και/ή γιασεμί – στηρίζουν το δημιούργημα για μια ή περισσότερες ώρες.
• Βραδύκαυστα ξύλα και ρίζες, κόμμι και νότες absolute – από πατσουλί και βρύα βελανιδιάς-μπορεί να επιμένουν για μια μέρα.
• Όλες μαζί σχηματίζουν μια πυραμίδα, από την κορφή ως τα νύχια: κορυφή, καρδιά και βάση.



Το Eau Capitale είναι το πρώτο chypre άρωμα της diptyque. 

Ως chypre άρωµα, ακολουθεί ένα κανόνα που επινοήθηκε πάνω από έναν αιώνα πριν. Ωστόσο ο Olivier Pescheux, ένας εξαιρετικός αρωµατοποιός και πιστός συνοδοιπόρος της diptyque, φρόντισε να το φωτίσει µε τα φώτα του 21ου αιώνα. Ένα «αφηρηµένο», αινιγµατικό άρωµα, που ενσαρκώνει µια µορφή εκλέπτυνσης, ελαφρώς αποστασιοποιηµένης, της κοµψότητες που αποπνέει η αύρας της Πόλης του Φωτός.

Ανοίγει µε τη φρεσκάδα του “vert de bergamote”, η οποία µετριάζει τον απόλυτο αισθησιασµό του. Φρουτώδες ναι, αλλά ζωηρό και αψύ. Να στολίστηκε µε κόκκους ροζ πιπεριού για να θυµίζει τα ποµαντέρ-πορτοκάλια τρυπηµένα µε µοσχοκάρφια – που έφερε κάποτε ο Desmond από την Αγγλία; Ή για να ενορχηστρώσει το πολυαναµενόµενο «οσφρητικό ατύχηµα»; Ανάµεσα στο λουλούδι και το µπαχαρικό, µοιάζει µε θαυµαστικό, (ένα Κεφαλαίο γράµµα).

Στο κέντρο του τριγώνου βρίσκεται ένα µπουκέτο λουλουδιών που αγγίζει την υπερβολή: ορθάνοιχτα πέταλα, σχεδόν έτοιµα να πέσουν, έντονες, πλούσιες ευωδιές ρόδων από τη Βουλγαρία και την Τουρκία, και υλάνγκ-υλάνγκ από τις νήσους Κοµόρες.

Δεν υπάρχει αµφιβολία πως ο François Coty χρησιµοποιούσε την ποικιλία του εκατόφυλλου τριαντάφυλλου της πόλης Γκρας, γνωστή και σαν Μαγιάτικο ρόδο. Τώρα που είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί, οι βοτανολόγοι κατόρθωσαν να το αντικαταστήσουν µε εξαιρετικά φίνες ποικιλίες που καλλιεργούνται στην Ανατολική Ευρώπη, στις παρυφές της Ασίας, στις οποίες, ακόµα και το ντόπιο νερό, το οποίο επίσης περιέχεται στο άρωµα, µυρίζει θεσπέσια. Από την άλλη, το υλάνγκ-υλάνγκ έχει τόνους που θυµίζουν τα εξαιρετικής νοστιµιάς και µακράς πιστότητας, εγγλέζικα ζαχαρωτά. Η εσάνς από ξύλο κανέλας προαναγγέλλει τα ξύλα που ακολουθούν.

Δηλώνει ελεύθερο: όχι λειχήνες, όχι βρύα ή βελανιδιά ή πεύκο! Πατσουλί όµως ναι. Με το φύλλο του, απεσταγµένο στην καρδιά της Ινδονησίας σε πλήρη ευθυγράµµιση µε τις ηθικές αρχές της βιώσιµης ανάπτυξης. Και η πιπεράτη πτυχή του “Akigalawood” που παράγεται από µια ενζυµατική αντίδραση του φυτού όταν έρχεται σε επαφή µε βακτήρια ειδικά για τον σκοπό αυτό. Και τέλος, µε το “Georgywood” για τις γήινες και σκοτεινές πτυχές του που θυµίζουν βετιβέρ. Το ambrofix, κάτι ανάµεσα σε musk, σε ξηρό καπνό και γκρίζο άµπαρο, κλείνει το κεφάλαιο.

Στο ξεκίνηµα της εποποιίας diptyque, υπήρχαν πινέλα, µολύβια, χρώµατα, χαρτί και καµβάδες.

Πολύ πριν τα αρώµατα, η τέχνη ήταν αυτό που ένωνε βασικά τον Yves, έναν πρώην φοιτητή της Σχολής του Λούβρου, τον Desmond ο οποίος σπούδαζε στη Σχολή Καλών Τεχνών και την απόφοιτο της Σχολής Διακοσµητικών Τεχνών, Christiane. Ο πρώτος έγινε σκηνογράφος, ενώ οι άλλοι δύο, ήδη συνεργάζονταν στη δηµιουργία υφασµάτων επίπλωσης. Όλο τον καιρό ζωγράφιζαν.

Γνωρίζοντας όλα αυτά, συνειδητοποιείς τη σηµασία του οπτικού στοιχείου στην προσέγγισή τους στα αρώµατα, καθώς ο καθένας τους έχει και από µια ιστορία να αφηγηθεί. Και οι τρεις φίλοι είχαν µια συγκεκριµένη δραστηριότητα στο πλαίσιο της συνεργασίας τους - ο Yves ήταν ο project manager, η Christiane η "χρυσοχέρα" καλλιτέχνης, ο Desmond ο φυσικός εµπνευστής και ήταν αυτός που είχε την ευθύνη του σχεδιασµού των ετικετών, των κουτιών και των λογότυπων. Η γραµµή του µε τη Σινική µελάνη έδινε το κοντράστ του µαύρου µε το άσπρο, κάποιες φορές καµπυλόγραµµη, κάποιες άλλες συµµετρική. Η επιγραφή του βρίσκεται µέσα στο επαναλαµβανόµενο οβάλ, το λογότυπό του είναι αναγνωρίσιµο ανάµεσα σε χίλια άλλα.

Για το µπουκάλι του Eau Capitale, η diptyque κάλεσε τον Pierre Marie, έναν ορναµενταλιστή – όπως αυτοπροσδιορίζεται – και συνεργό από παλιά. Οι πλούσιες εικόνες, εξαιρετικά επιµεληµένες σε σχέση µε εκείνες του µοντέρνου στιλ, µπορούν να διαβαστούν σαν µυθιστόρηµα από µπροστά προς τα πίσω, από το εξωτερικό προς το εσωτερικό του µπουκαλιού, σαν τον αναγνώστη που γυρίζει τη σελίδα για να µάθει περισσότερα.

Στο μπροστινό μέρος βλέπουμε ένα Πύργο του Άιφελ, τριαντάφυλλα, περγαμόντα, επαναλαμβανόμενα φύλλα πατσουλί και τις λέξεις “Eau Capitale” με ευθυγραμμισμένα καλλιγραφικά γράμματα. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα παγώνι με μεγαλόπρεπο φτέρωμα, τελείες και γραμμές που πλέκονται μεταξύ τους, εμπορίζοντας κάθε τετραγωνικό χιλιοστό με μοτίβα.

To Eau Capitale, το eau de parfum που αποτελεί ωδή στο Παρίσι, παρουσιάζει σήµερα τη νέα εκδοχή του: Το hair mist τυλίγει τα µαλλιά σε ένα αρωµατικό πέπλο, ενώ διαθέτοντας σύνθεση εµπλουτισµένη µε θρεπτικό και προστατευτικό έλαιο καµέλιας, αρωµατίζει και ταυτόχρονα περιποιείται τα µαλλιά.

Τα προϊόντα diptyque διατίθενται στα πολυκαταστήματα attica, στο atticadps.gr/eshop και στο Hondos Center Γλυφάδα.

@diptyque @atticabeauty #diptyque #atticabeauty