Συνέντευξη με την φαρμακοποιό Χριστίνα Γκιούρδα

by - 22.4.17

Όταν είπα σε μια φίλη μου ότι θα πάρω συνέντευξη από μια φαρμακοποιό, μου είπε χωρίς να το πολυσκεφτεί ότι δεν έχει τίποτα να μου πει που να είναι ενδιαφέρον. Η δημοσιογραφική μου περιέργεια όμως, μου έλεγε άλλα… έπρεπε να μάθω γιατί τα δερμοκαλλυντικά τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει την αγάπη των γυναικών.

Η κυρία Χριστίνα Γκιούρδα μια όμορφη και καλλιεργημένη γυναίκα, σχεδόν 30 χρόνια στο χώρο του φαρμακείου, είναι η καθ’ όλα αρμόδια για να μου λύσει τις απορίες γύρω από τα δερμοκαλλυντικά.

Θα ξεκινήσω με μια ερώτηση που νομίζω ότι την έχουν σκεφτεί  πολλές γυναίκες. Γιατί να απευθυνθώ στον φαρμακοποιό;

Ο/Η φαρμακοποιός είναι ο μοναδικός επαγγελματίας στον χώρο της υγείας που έχει σπουδάσει τον τομέα των καλλυντικών και της κοσμετολογίας. Μέσα από τις σπουδές του γνωρίζει να αναλύει την σύνθεση και την δράση πρωτοποριακών ενώσεων, οι οποίες συμβάλλουν στην αντιγήρανση και την ανανέωση του δέρματος. Ακόμα, μπορεί να διακρίνει τους μηχανισμούς με τους οποίους η επιδερμίδα ανταποκρίνεται στο καλλυντικό προϊόν αλλά και τι αναζητά το δέρμα όταν πληγεί ο φραγμός του για να επανέλθει στην υγιή του όψη και είναι γνώστης των ευεργετικών ιδιοτήτων των φυτών και των βοτάνων, τα οποία αποτελούν την βάση των φυτικών καλλυντικών.

Τα φυτικά καλλυντικά αποτελούν μία τάση που αυξάνεται ολοένα με την στροφή του κόσμου στο αγνό, το βιολογικό, το οργανικό και την οποία εκπροσωπούν σημαντικές εταιρείες του φαρμακευτικού χώρου (Apivita, Κορρές, Caudalie, Nuxe).

Η φαρμακευτική επιστήμη σε συνδυασμό με την επιχειρηματική ιδιότητα καθιστά τον φαρμακοποιό ικανό να αντιλαμβάνεται και να προσαρμόζεται στις τάσεις της εποχής και τις επιθυμίες του πελατειακού του κοινού. Η εμπιστοσύνη στην πρόταση του φαρμακοποιού και του εκπαιδευμένου του προσωπικού, η αξιοπιστία που του προσδίδει ο ρόλος του στην φροντίδα της υγείας έχει καθορίσει μια μεγάλη στροφή του κόσμου προς το φαρμακείο για την καλλυντική του περιποίηση.

Τα τελευταία χρόνια τα δερμοκαλλυντικά έχουν πάρει μεγάλος μέρος της αγοράς. Γιατί πιστεύετε ότι οι γυναίκες στράφηκαν σε αυτά;

Αρχικά, θα ήθελα να επισημάνω ότι το φαρμακείο δεν εκπροσωπεί μόνο τα δερμοκαλλυντικά. Έχει καλλυντικά αντίστοιχης ποιότητας, εικόνας και πολυτέλειας  με τα καλλυντικά επωνύμων μαρκών εκτός φαρμακείου.  Τα καλλυντικά του φαρμακείου έχουν φανατικό πελατειακό κοινό. Αυτός  είναι άλλωστε και ο λόγος που οδήγησε τα μεγάλα καταστήματα καλλυντικών να διεκδικήσουν και να αποκτήσουν τα καλλυντικά του φαρμακείου προσδοκώντας μερίδιο στην  «πίτα».

Σίγουρα η έννοια του δερμοκαλλυντικού είναι ταυτόσημη με το χώρο του φαρμακείου. Η παλαιότερα επικρατούσα άποψη ήταν ότι από το φαρμακείο αγοράζουν καλλυντικά όσοι έχουν δερματικά προβλήματα, αλλεργίες και ευαισθησίες. Τα τελευταία χρόνια, το δερμοκαλλυντικό είναι η συνειδητή επιλογή ενός κοινού που όπως φροντίζει να έχει σωστή διατροφή, υγιεινές συνήθειες  και τακτική άσκηση αποφάσισε να εμπιστευτεί την ομορφιά και την υγεία του δέρματος του στα καλλυντικά του φαρμακείου.

Στο ελληνικό φαρμακείο προσφέρονται λύσεις που αφορούν την αντηλιακή προστασία, την  αντιμετώπιση της ακμής, την φροντίδα του ευαίσθητου δέρματος των παιδιών και των βρεφών και την πλούσια ενυδάτωση της αφυδατωμένης επιδερμίδας. Ακόμα, το αδυνάτισμα και η σύσφιξη του σώματος, η φροντίδα των μαλλιών( καθημερινή περιποίηση, βαφές , styling, τριχόπτωση), η φροντίδα των άκρων ( χέρια, πόδια), η φροντίδα της προσωπικής και της στοματικής υγιεινής απασχολούν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και το φαρμακείο είναι ο κατάλληλος χώρος για να προσφέρει  εναλλακτικές λύσεις ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες κάθε περίπτωσης.

Η στροφή που υπάρχει στο δερμοκαλλυντικό πέρα από την ασφάλεια που προσδίδει η επιλογή τους έχει παρατηρηθεί γιατί ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει φέρει στη επιφάνεια πολλά δερματολογικά προβλήματα που οφείλονται σε στρεσογόνες καταστάσεις και αυτοάνοσες διαδικασίες.

Η ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με την σημασία της σύνθεσης των καλλυντικών προϊόντων  αλλά και της επίδρασης τους πάνω στο δέρμα, η ενημέρωση τους γύρω από την σημασία της αντιηλιακής προστασίας αλλά και της καθημερινής φροντίδας οδηγεί στην επιλογή δερμοκαλλυντικών και βιολογικών φυτικών καλλυντικών. H απουσία  των parabens, των συντηρητικών και των ουσιών των οποίων η βλαπτική επίδραση έχει αποδειχθεί κρίνεται επιβεβλημένη από την σύγχρονη γυναίκα που φροντίζει όχι μόνο τον εαυτό της αλλά και την οικογένεια της.

Μεγάλο ρόλο για την στροφή στα δερμοκαλλυντικά έχει διαδραματίσει η οικονομική κρίση στην χώρα μας που έχει διαφοροποιήσει την αγοραστική συνείδηση. Η επιλογή των επώνυμων καλλυντικών την εποχή των «παχιών αγελάδων» αποτελούσε περισσότερο ένδειξη ενός κοινωνικού status όπως το ακριβό αυτοκίνητο και το επώνυμο ρούχο παρά πραγματική ανάγκη. Η συνειδητοποιημένη επιλογή ενός δερμοκαλλυντικού αποκαλύπτει μια διαφορετική ενσυναίσθηση στην αξιολόγηση των προτεραιοτήτων και οδηγεί στην ανάγκη στροφής σε οικονομικές ποιοτικές προτάσεις καλλυντικής φροντίδας.

Πιστεύετε ότι τα δερμοκαλλυντικά είναι πιο δραστικά και πιο ασφαλή σε σχέση με τα καλλυντικά εκτός φαρμακείου;

Είναι αδιάσειστη πεποίθηση μου ότι τα καλλυντικά του φαρμακείου υπερτερούν στην σύνθεση αλλά και στην αποτελεσματικότητα σε σύγκριση με τα καλλυντικά εκτός φαρμακείου. Το προσωπικό των φαρμακείων  είναι πολύ πιο εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο στο να προτείνει λύσεις , στο να αντιλαμβάνεται ανάγκες και κυρίως στο να αξιολογεί την κάθε περίπτωση όχι με γνώμονα την πώληση αλλά με στόχο την ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό του πελάτη.

Στο φαρμακείο σας κατά καιρούς κάνετε διάφορα event με μεγάλες εταιρείες, όπως η Caudalie, η Phyto και άλλες. Πιστεύετε ότι με αυτόν τον τρόπο έρχεστε πιο κοντά με τους πελάτες -φίλους (αυτοί που σας εμπιστεύονται χρόνια) και τους δίνετε ένα ακόμα κίνητρο;

Τα τελευταία χρόνια επέλεξα να κάνω μια επιχειρηματική κίνηση που επικεντρώνεται στην διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων με την σύμπραξη γνωστών καλλυντικών εταιρειών στο χώρο του φαρμακείου. Στόχος μου είναι να προσκαλέσω τους πελάτες που εμπιστεύονται το φαρμακείο μου τόσα χρόνια σε μία λαμπερή γιορτή με εξαιρετικούς καλεσμένους, ομιλητές, μοναδικά happenings, μελωδική μουσική και υπέροχα δώρα.  Μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να περάσουμε μαζί λίγες ώρες με ανέμελη διάθεση, να ξεχάσουμε έγνοιες , οικονομικές δυσκολίες, προβλήματα υγείας και να δεθούμε πιο πολύ σε φιλικό επίπεδο. Είναι ο δικός μου τρόπος να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που στηρίζουν εμένα και τους συνεργάτες μου με το να επιλέγουν το φαρμακείο μου για την εξυπηρέτηση τους.

Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιεί το φαρμακείο μας,  σε συνεργασία με την εταιρεία που προωθεί την εικόνα της, είναι πολλές. Πάντα αναζητούμε να είμαστε πρωτότυποι, ευρηματικοί και καινοτόμοι. Ιδιαίτερα περήφανη όμως νιώθω για τη διοργάνωση του KIDS FESTIVAL. To kids festival είναι μία γιορτή για τα παιδιά που διεξάγεται τον Ιούνιο στον πανέμορφο κήπο του φαρμακείου μας με τη συμμετοχή πολλών εταιρειών. Η ενθουσιώδης συμμετοχή των μικρών μας φίλων και των γονιών τους αποδεικνύει  ότι  ο κόσμος πάντα ανταποκρίνεται σε μία ενέργεια που γίνεται με αγάπη, μεράκι και πάθος!

Η κίνηση αυτή αποτελεί συγχρόνως και μια απάντηση στο μοναδικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα φαινόμενο των γιγαντιαίων εκπτώσεων στα καλλυντικά του φαρμακείου από τα e-shops .Οι εκπτώσεις που προσφέρονται έχουν ισοπεδώσει όλη την αγορά των φυσικών σημείων, έχουν αποκαθηλώσει την αξία των προϊόντων και έχουν εκπαιδεύσει τον καταναλωτή να επιλέγει τα καλλυντικά του προϊόντα με κριτήριο την τιμή κτήσης και όχι την αξία της εξυπηρέτησης και της συμβουλευτικής ικανότητας. Το κόστος των εκδηλώσεων ξεπερνά κατά πολύ το κόστος που θα είχαν συνολικά οι εκπτώσεις που θα πραγματοποιούσε ένα πιθανό ηλεκτρονικό φαρμακείο με την επωνυμία μου. Όμως πρέπει να καταλάβουμε και ειδικά στην περίοδο της οικονομικής κρίσης  και της ανεργίας ότι δεν αγοράζουμε μόνο προϊόν. Αγοράζουμε γνώση, ποιότητα εξυπηρέτησης , στηρίζουμε τους ανθρώπους που διαφυλάττουν την υγεία μας  (μένοντας στις επάλξεις 90 ώρες την εβδομάδα για την εξυπηρέτηση μας), στηρίζουμε την εργασία των ανθρώπων που δουλεύουν στις επιχειρήσεις και πάνω απ’ όλα αναγνωρίζουμε την  σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί με τους ανθρώπους αυτούς. Η αλληλεγγύη είναι αυτή που στηρίζει την κοινωνία, συμβάλλει στην πρόοδο της  και προάγει την ευημερία των ανθρώπων.

Τέλος, πού μπορούν να σας βρουν οι αναγνώστριες μας;

Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω από τους αναγνώστες σας να εμπιστευτούν το φαρμακείο  και τον φαρμακοποιό για την εξυπηρέτηση τους , να επιλέγουν και να επιβραβεύουν με τις αγορές τους τους ανθρώπους εκείνους που έχουν σταθεί με αξιοπιστία, σεβασμό και επαγγελματισμό στην εξυπηρέτηση των αναγκών τους. Παρόλο που το φαρμακείο μου είναι στο Χολαργό, εγώ και το προσωπικό μου είμαστε πάντα στην διάθεση όλων των ανθρώπων από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδα για να απαντήσουμε σε κάθε απορία και να δώσουμε την συμβουλή μας μέσα από την παρουσία του φαρμακείου μας στα social media.

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

Φαρμακείο Χριστίνας Γκιούρδα
Βουτσινά 65, Χολαργός, Αττική
Τηλέφωνο: 210-652 8036
Facebook: farmakeiogkiourda
Instagram: @giourda-pharmacy

You May Also Like

0 σχόλια